01 veljače 2007

Udruga Korablja

- Udruga Korablja osnovana je u Zagrebu 2007.godine. Svoj identitet definira ciljevima statuta:
- život u ozračju zajedništva temeljen na uzajamnim odnosima s osobama s mentalnim hendikepom,
- omogućiti da darovi osoba s mentalnim hendikepom i njihova preobražavajuća vrijednost budu prepoznati u društvu,
- promicati antropološku i duhovnu viziju ljudske osobe proizašle iz zajedništva življenog s osobama s mentalnim hendikepom.

Udruga je nadahnuta kršćanskim vrednotama i djelovanjem međunarodnog pokreta Arka.

O pokretu Arka najbolje može progovoriti njezin utemeljitelj Jean Vanier vlastitim riječima preuzetim iz uvoda njegove knjige «Sveta povijest osobe», u izdanju Kršćanske sadašnjosti:
«Više od 40 godina živim u zajednici Arka s muškarcima i ženama s mentalnim hendikepom. Prije toga bio sam pomorski časnik i sveučilišni profesor filozofije. Pustolovina s Arkom započela je 1963. godine, kada me je dominikanski svećenik, o. Thomas Philippe, pozvao da posjetim Trosly-Breuil, malo selo u blizini Compiegnea, oko stotinu kilometara sjeverno od Pariza. Htio me upoznati s nekim svojim novim prijateljima, mentalno hendikepiranima, koji su živjeli u domu u kojem je bio kapelan. Stigavši ondje, bio sam prilično zbunjen i pomalo zabrinut kada sam se upoznao s tim ljudima koji su u mnogo čemu bili slabi i nemoćni. Nesreće ili bolest prouzročile su njihovu bol i patnju, no još ih je dublje ranio prezir i odbacivanje koje su doživjeli. Taj me je posjet duboko dirnuo. Osobe koje sam tamo upoznao činile su mi se kao da vape za prijateljstvom i ljubavlju; svaki od njih priljubio bi se uz mene, pitajući me riječima ili gestama: «Voliš li me? Želiš li mi biti prijatelj?» i svaki je pitao svojim oštećenim i krhkim tijelom: «Zašto? Zašto sam ovakav? Zašto me moji roditelji ne žele? Zašto ne mogu biti poput moje braće i sestara koji su oženjeni?»
Kroz ovaj prvi susret ušao sam u svijet patnje o kojem ranije ništa nisam znao. Dirnut pitanjima koja su mi ovi ljudi postavili, počeo sam posjećivati psihijatrijske bolnice, ustanove i domove. Također sam upoznao roditelje čija djeca imaju mentalni hendikep. S vremenom sam otkrio koliko je duboka njihova patnja kao i problemi s kojima se nose…
U jednom domu nedaleko Pariza upoznao sam dva mentalno hendikepirana muškarca, Raphaela Simia i Philippea Seuxa.
Moj prvi korak bio je kupnja male i prilično trošne kuće u Troslyju. Zatim sam, dobivši potrebnu dozvolu od lokalnih vlasti, pozvao Raphaela i Philippea da dođu živjeti sa mnom.
Tako je u kolovozu 1964. rođena Arka.»
Iz te prve zajednice nastale u Francuskoj u katoličkoj tradiciji razvio se međunarodni pokret ekumenskog duha kojeg danas čini više od 150 zajednica u više od 30 zemalja širom svijeta.
Zajednice su otvorene svijetu koji ih okružuje pružajući gostoprimstvo mnogima,osobito velikom broju mladih. Sudjeluju u životu lokalne zajednice, svijetu rada nudeći mogućnost zapošljavanja, surađuju sa stručnjacina različitih profila(psiholozi, psihijatri,liječnici...).
«Naše poslanje vrlo je jednostavno, skrovito.Pozvani smo dijeliti život s nekoliko osoba s mentalnim hendikepom.Nismo tu da bismo ih ozdravljali,pozvani smo biti uz njih u sasvim običnoj,neznatnoj,malenoj svakodnevici.»
1997. godine papa Ivan Pavao II. dodijelio je Jean Vanieru i zajednici Arka priznanje «Pavao VI» za promicanje kulture solidarnosti i civilizacije ljubavi na razini misli i djelovanja.

U Hrvatskoj nema zajednice Arka. Postoji inicijativna skupina koja kroz Udrugu Korablja pripravlja njezin osnutak.Sjedište udruge je u Zagrebu.

Za informacije: biba_acan@yahoo.fr; slavenka.milinovic@skolskaknjiga.hr

1 komentar:

Iva kaže...

ovo je proba